Leta i den här bloggen

söndag 28 oktober 2018

Saxat och klippt

Vänner! 
Den här bloggen innehåller ju mest gnäll och ilska men det finns även positiva saker från Uppsala att uppmärksamma. Ibland har man uppslag som ligger färdigskrivna men är lite för korta för att vara värda en publicering. Tack vare Sparos inlägg http://sparosverige.blogspot.com/2018/10/solidaritet-hoger-vs-vanster.html fick jag ändan ur vagnen och sammanställde lite notiser. Men allt är ju inte hipp hurra så vi avslutar dystert med en principlös högerpolitiker.
  
Efter att Gottsunda skolan brändes ner till grunden har kommunen och skolan framgångsrikt fått tag på nya lokaler hos andra skolor runt om i staden. Såklart är det inte en optimallösning men det kunde varit värre. För att muntra upp eleverna så kom några av spelarna från fotbollslagets Dalkurd förbi och sparkade lite boll, skrev autografer och hängde med kidsen. Kul att Dalkurd som under året varit utskällda på UNT:s insändarsidor tar sig tid och sträcker ut en hand till Gottsundabarnen. Gottsunda är för läsarna utanför Uppsala en stadsdel med stora kriminella och sociala problem så där kan civilsamhället göra en insats. UNT 2018-10-11      

Gottsundaskolan fick även åka och kolla på fotbollslandskampen mellan Sverige och Slovenien, fotbollsförbundet bjöd skolan till matchen vilket säkert var trevligt för eleverna. UNT 2018-10-10    

Kanelbullens dag uppmärksammadesUNT 2018-10-04  och även om dagen har lite av en jippoställning (alla dagar ska ju vara kanelbullens dag) en av de intervjuade var  Ann-Marie Edberg som hade köpt en påse bullar varav en var för eget bruk, de andra bullarna skulle personalen i skoaffären som hon nyss handlat i få. Hon var väldigt nöjd med servicen. En småsak kanske ni tycker, icke! Det här visar på styrkan i ett starkt civilsamhälle som inte är beroende av staten för att ge saker till andra. Kul för personalen som fick lite extra uppskattning för ett väl utfört dagsverke.                                     

Som politiskt långt stående till höger händer det då och då att jag nickar instämmande när jag läser ett uttalande av KD:s Sara Skyttedal, dock inte hennes uttalande om att man ska flyg mer för att rädda miljön det var sällsynt obegåvat. Inte heller den här gången var jag imponerad. Hon förlorade mot DN i rätten om en bildstrid där DN publicerat hennes fotografier från hennes facebooksida 
Vi kan debattera om media ska få rätt att använda privata bilder och det är tveksamt, men Skyttedal hävdar att ” Det som varit viktigt för mig är att mediala jättar inte helt godtyckligt ska kunna ta sig friheter att publicera precis vad som helst som hör min privata sfär”. Privata sfär? På facebook, på henns facebook sida har hon i nuläget 3058 vänner. Lägger hon upp något där och med den mängden vänner kan man inte med övertygelse hävda att innehållet där kan vara av någon privat karaktär. Sparo uppmärksammade mig på att hon drev en kampanj för att betala ersättningen för rättegångskostnaderna. Offerkoftan luktar våt ull redan nu, maken till fräckhet att gå en match som för oss lekmän känns given från början och sen utnyttja sitt kändisskap för att få andra att betala för hennes omdömeslösa stämning. 
Skäms Skyttedal! 

DTM

1 kommentar:

  1. Jag är här för att vittna om vad Dr James gjorde för mig. Jag har lidit av (GENITAL HERPES VIRUS) sjukdom under de senaste fyra åren och har haft konstant smärta och klåda, särskilt i min privata del. Under det första året trodde jag på Gud att jag skulle bli botad någon dag. Denna sjukdom började cirkulera över hela kroppen och jag har tagit behandling från min läkare som ingenting fungerar, för några veckor sedan kom jag över ett vittnesbörd om Kasha, på internet vittnar om en herbalist som heter Dr James från Västafrika, om hur han botade honom från 7 år HSV 2. Och han gav också den här e-postadressen ... [drjamesherbalmix@gmail.com] ..., rådgivande någon att kontakta honom för att få hjälp om någon typ av sjukdomar som han skulle vara till hjälp, så jag mailade honom och berättade om min (HSV 2), han sa till mig att jag inte skulle oroa mig för att jag kommer att bli botad !! Jag tvivlade aldrig på honom. Jag tror att han kan bota mig också, Dr James förberedde och skickade mig helande olja, tvål, rötter och örter som jag tog. Under den första veckan började jag uppleva förändringar över hela mig, efter fyra veckors användning av hans rötter / örter, olja och tvål blev jag helt botad. inte mer klåda, smärta på mig längre som Dr James försäkrade mig. Efter en tid gick jag till min läkare för att göra ett nytt test. resultatet blev negativt. Så vänner, mitt råd är om du har en sådan sjukdom eller känner någon som lider av den eller någon annan sjukdom som HPV, HBV, HIV / AIDS, ALS, HBP, CANCER, NEPHROTIC SYNDROME, etc. kan du kontakta Dr James växtbaserade blandade hemmet av välbefinnande direkt på hans .... drjamesherbalmix@gamil.com ... Han är en bra man, och han kommer att hjälpa dig.

    SvaraRadera